Det finns mycket bra och rolig undervisning på internet, som vi gärna delar med oss av på lektioner och uppmuntrar våra elever att arbeta vidare med hemma. De är också bra som komplement till skolundervisningen, t.ex. om du varit sjuk, eller som repetition.

Klicka på bilderna för att komma till respektive websida och ta del av youtube-videos, lekfulla övningar i form av dataspel m.m.

Tips på bra länkar

Appar för lärande, recenserade av lärare, kopplade till Lgr 22 (den aktuella läroplanen)

"Binogi.se": Lekfulla och pedagogiska instruktionsfilmer i de flesta skolämnen, följer läroplanen.

"Webbmagistern": Roliga övningar i 11 skolämnen på olika nivåer

"Elevspel": Roliga kunskapsspel på svenska eller engelska, för alla grundskolans nivåer. Vad sägs t.ex. om "minecraft-matte"!

"Pappas appar": stor samling med sökbara appar inom många pedagogiska områden, t.ex. matematik, svenska

"SO-rummet": En sajt för dig som vill veta mer om historia, religion, geografi och samhällskunskap.

"Matteboken": Matematikundervisning som konsekvent går genom alla moment som finns för årskurs 3-9 enligt den svenska läroplanen, indelat årskursvis. Varje moment har textförklaring, övningstal med svar samt youtubefilm med instruktion.

"Mattecentrum": Gratis matematikundervisning för högstadieelever på olika platser i Stockholm, bl.a. i Kista och i Jakobsberg.

"Webbmatte": Matematik på 8 språk för årskurs 6-9

"Länkskafferiet": Länkar till andra webbplatser med bra skolundervisning

"The Brick Testament": stora delar av Bibeln i legoformat, med bilder som är tillåtet att använda för undervisning.