Fritids

Fritids har egna lokaler i skolans byggnad med pysselrum och lekrum.  Fritids kan också använda skolans egen gymnastiksal eller våra fina salar för hemkunskap, träslöjd, musik eller övriga klassrum. Mellanmål äts varje dag i skolans trevliga matsal.

Till fritids välkomnar vi elever fr.o.m. förskoleklass t.o.m. åk 4. Det är öppet på morgonen före skoltid samt efter skolans slut för anmälda elever.

En eftermiddag varje vecka går hela fritids på utflykt, t.ex. till närliggande naturreservatet Judarnskogen eller till 4H-gården Björklunds hage, och det blir grillning eller annan matsäck till mellanmål.

För eleverna i åk 5-6 har vi en fritidsklubb med egna aktiviteter, som t.ex bakning i hemkunskapssalen, utflykter, spel och mycket mer med egen engagerad personal.